Vilniaus miesto savivaldybės projektas „Tyrinėjimo menas“
Kas yra tyrinėjimo menas?
▪ Programa, skirta atskleisti ir ugdyti svarbiausius mokinių XXI–ojo amžiaus gebėjimus.
▪ Praktinė pagalba sprendžiant aktualius mokymosi iššūkius.
▪ Mokyklos bendradarbiavimas su kūrybinių profesijų atstovais.
▪ Tyrinėjimu, problemų sprendimu, kūryba, dalykų integravimu pagrįsti ugdymo metodai.
Programos tikslas - padėti mokiniams ir mokytojams įgyvendinti gilų mokymosi procesą,kuris stiprina kūrybingumą ir kritinį mąstymą, žinių pritaikomumą ir išliekamumą, padeda sukurti dialogu, bendradarbiavimu pagrįstus santykius, stiprinti bendruomeninius ryšius mokykloje.
Uždaviniai:
1. Bendrojo ugdymo procese ugdyti kūrybingumą ir kritinį mąstymą.
2. Stiprinti mokytojų kompetenciją:
▪ kurti gilų, į kūrybingumą ir kritinį mąstymą orientuotą mokymosi procesą, pagrįstą atviru, dialogišku, bendradarbiaujančiu santykiu;
▪ kurti ir išbandyti integruotus, tyrinėjimu, kūryba ir problemų sprendimu pagrįstus ugdymo metodus;
▪ pasitelkti įvairias medijas, miesto erdves ir kitus prieinamus resursus.
3. Stiprinti bendruomeninius ryšius mokykloje, mokytojų kolegialumą, padėti spręsti su mokinių adaptacija, reemigrantų integracija susijusius iššūkius.
Siekiami pokyčiai
▪ MOKINIAMS: augimas kūrybingumo, kritinio mąstymo, gebėjimo tyrinėti srityse (20-30 mok.)
▪ MOKYTOJAMS: sustiprėjęs susidomėjimas ir kompetencijos ugdyti XXI a. gebėjimus (6-12 MK, 2-4 MTP)
▪ MOKYKLOS BENDRUOMENEI: atsirandančios naujos mokymosi praktikos mokykloje, padedančios siekti aktualių veiklos tobulinimo tikslų (bent 200 asm.).
Įgyvendinimo etapas - 01.02 - 03.01 (V 03.15)
Uždaviniai:
▪ Mokinių tyrinėjimo projektas - įgyvendinamas su mokinių klase (20-30 vaikų ir 2-4 mokytojai).
▪ Mokytojų klubas - dalyvauja 6-12 dalyviai mokytojų.
▪ Dalinimosi renginys ar susitikimas (200 asm.).
Vertinimo etapas
03.01 (V 03.15) - 03.17 (V 03.31)
Uždaviniai:
▪ Viso proceso refleksija su dalyviais.
▪ Kokybiniai ir kiekybiniai matavimai.
▪ Išbandytų metodų ir strategijų “Įrankių dežė” mokyklai.
▪ Rekomendacijos mokyklai ir įsisteminimas.
▪ Atsisveikinimas.
Mokyklos įsipareigojimai
▪ Įtraukti mokytojus ir mokinius kaip lygiateisius dalyvius į mokymo ir mokymosi iššūkių tyrinėjimą, planuojant, įgyvendinant ir vertinant projektą;
▪ Skirti bendrojo ugdymo laiką darbui su dalyvaujančia klase ir 2–4 dalykų mokytojais, pagal poreikį derinti tvarkaraščius, integruoti pamokas (bent 10 sesijų po 3-4 valandas);
▪ Dalyvaujančios klasės dydis 20–30 (išimtys turi būti derinamos su projekto komanda);
▪ Sudaryti sąlygas 6–12 mokytojų dalyvauti ,,Mokytojų klube“ (bent 10 sesijų);
▪ Paskirti du kuruojančius mokytojus;
Kuruojančių mokytojų vaidmuo ir atsakomybės
▪ Projekto valdymas - mokytojų, mokinių įtraukimas, vaidmenų paskirstymas, laiko ir erdvės organizavimas, duomenų rinkimas
▪ Glaudus bendradarbiavimas - ryšys tarp kūrėjų ir mokyklos, nuoseklus darbas kartu, mokymasis su viso projekto kuruojančiais mokytojais (susitikimai, FB
platforma)
▪ Tęstinumas - lyderystė tęsiant TM metu pradėtus procesus
▪ Sklaida - dalinimasis projekto įvykiais ir istorijomis su mokyklos, platesne vietos bendruomene.
Administracijos atstovės(-o) vaidmuo ir atsakomybės
▪ Projekto valdymas - darbuotojų dalyvavimo užtikrinimas, tvarkaraščių derinimas
▪ Glaudus bendradarbiavimas - projekto sąsajų su mokyklos kontekstu ieškojimas
▪ Tęstinumas - projekto metu sukurtų inovacijų ir rekomendacijų integravimas į mokyklos veiklą po projekto
▪ Sklaida - dalinimasis patirtimi, viešinimas
Projekto rezultatai Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijoje:
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2020-2021 mokslo metai
Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos dalyviai:
Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos projekto koordinavimo grupė:
Projektą organizuoja ir koordinuoja Vilniaus švietimo pažangos centras
Projekto partneris:
Skaitykite daugiau: https://www.svietimopazanga.lt/wp-content/uploads/2020/06/Programos-%E2%80%9ETyrine%CC%87jimo-menas-VIlniuje%E2%80%9C-gair%C4%97s.pdf
Projekto koordinatorius Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijoje - Ilona Šumskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Atnaujinta: 2024-04-29