Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazija - Novatoriško verslumo mokykla 2020-2024 m.

Fenomenais grįstas ugdymas

  • Paskelbta: 2024-06-13
  • Kategorija: Renginiai

Visus metus vykęs projektas baigiamas jo sklaida mokyklos bendruomenei: projekto ekspozicijoje mokyklos mokiniai, mokytojai, tėvai gali susipažinti su projekto tikslais, eiga bei mokinių kūrybinėmis- tiriamosiomis veiklomis, o baigiamajam renginiui pasirinkta edukacinių, patyrimais grįstų, kūrybinių veiklų forma.

Projekto dalyviai-5c ir 4d klasių mokiniai bei jų mokytojai,  pakvietė pirmąjį srautą mokyklos ketvirtokų ir penktokų (4b, 5b klasių mokiniai) praktiškai patirti, kaip galima tyrinėti pasirinktą fenomeną(objektą, reiškinį)skirtingų dalykų pamokose skirtingais būdais, skirtingose aplinkose. Renginyje buvo aptartos gamtos dalyko (chemijos Vida Armonaitė, pradinių klasių  Kristina Šukelytė ) bei pristatytos dailės, etikos, muzikos, informacinių technologijų ir technologijų dalykų integruotos veiklos (Jurga Sidabrienė, Janė Radziulienė, Aušra Banikonienė, Daiva Kurcevičienė, Jolanta Šarskuvienė, Asta Stakauskaitė, Marina Kolesničenko, Kristina Šukelytė).

Suintriguoti renginio pradžioje nuskambėjusios 5c klasės mokinio Edvino Juodelos sukurtos Vabzdžių simfonijos garsais, mokiniai nėrė į patyrimų pilną vabzdžių pasaulį: bandė nugalėti uodą „Uodo zyzimo varžytuvėse“, tyrinėjo patarles, priežodžius apie vabzdžius ir  bandė nustatyti jų prasmes; 120 mokinių dalyvavo kūrybinių tyrinėjimų dirbtuvėse: pasiskirstę į grupes po šešis, sukūrė nuotaiką keliančias skaičiuotes; spėjo vabzdžių skleidžiamus garsus kahoot žaidime, o virtualiai susipažinę, kokios tyrinėjimų erdvės ir kūriniai buvo sukurti tyrinėjant vabzdžių buveines ( valgomi ir nevalgomi skruzdėlynai, vabzdžių nameliai su vabzdžių  tyrimų laboratorijų erdvėmis mokyklos prieigose, gyvąlazdžių tyrimo erdvė ir begalė piešinių: kurtų inkscape programa, raižytų gratažo technika, lietų Japonų tapybos sumi-e technika, tapytų akrilo dažais, kurtų panaudojant mišrias technikas)o tolimesniems tyrinėjimams mokiniai išsinešė virtualų orientacinį žaidimą „Surask vabzdžių namelius“.

Apie tokį aktyvų veikimą kalba ir fenomenais grįsto ugdymo metodo kūrėjai bei puoselėtojai. Patirti, analizuoti, kurti ir vėl grįžti prie ištirtų dalykų vis giliau ir plačiau – tokia šiuolaikinio ugdymo strategija, ugdanti žingeidų, kritiškai mąstantį, kuriantį ir tausojantį aplinkas jauną žmogų. Apie tai dalinosi mintimis ir projekto dalyviai: „mes būsimi ateities kūrėjai, ekosistemų saugotojai (Vakaris)“.

Tokiais-šauniųjų mūsų mokyklos tyrėjų atradimais  džiaugėsi mokyklos Direktorė Daiva Briedienė, projekto kuratoriai, EDU Vilnius, Kūrybingumo mokyklos atstovai, stebėję projekto vabzdžiai baigiamąjį renginį.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos